آموزش درست کردن تخم مرغ عید حاجی فیروز

 

آیا می خواهید تخم مرغ سفره هفت سین را خودتان نقاشی کنید؟ در این آموزش درست کردن تخم مرغ به شکل حاجی فیروز را به شما توضیح خواهم داد. راحت است، نتیجه آن زیباست و از انجام آن هم لذت خواهید برد.

وسایل مورد نیاز:

تخم مرغ آب پز

چشم عروسک

رنگ اکریلیک

قلمو

پالت

چسب

قیچی

نوار چسب دو طرفه ( در صورت موجود نبودن چسب قطره ای کافی است)

مقوا نازک

لوله پاک کن قرمز رنگ یا ربان قرمز یا حتی رنگ قرمز

ربان طلایی

پام پام به رنگ طلایی ( در صورت موجود نبودن از ربان طلایی استفاده کنید)

رنگ اکریلیک برای تخم مرغ های سفره هفت سین بسیار مناسب است. اما می توانید از رنگ های دیگر هم استفاده کنید. قلموی بزرگتر را بردارید. ابتدا رنگ اکریلیک مشکی را کمی به آب آغشته کنید و تخم مرغ ها را به رنگ مشکی رنگ می کنید. رنگ را با خطوط نرم به آرامی از بالا به پایین روی تخم مرغ بزنید. اگر سر قلمویتان سالم و نوک تیز باشد، کارتان راحت تر می شود. بعد از رنگ کردن، اجازه دهید تا رنگ روی تخم مرغ کاملا خشک شود.

برای درست کردن کلاه مخروطی برای حاجی فیروزمان، مقوا را به شکل یک چهارم دایره می بریم. سپس دو لبه صاف مقوا را به هم می چسبانیم. من برای چسباندن دو لبه مقوا از چسب نواری دو طرفه استفاده کردم. شما می توانید از چسب قطره ای هم استفاده کنید.

برای درست کردن پایه برای تخم مرغ ها، به شکل یک مستطیل بلند مقوای قرمزمان را می بریم و دو طرف آن را به هم چسب می زنیم.

برای درست کردن حاشیه طلایی کلاه. از ربان طلایی استفاده کنید. اگر ربانتان پهن است، می نوانید آن را از نصف ببرید. کمی چسب را روی ربان می ریزیم. سپس کلاه را روی تخم مرغ قرار می دهیم و با دقت ربان آغشته به چسب را دور کلاه روی تخم مرغ قرار می دهیم.

سپس، چشم های عروسک را با چسب بر روی تخم مرغ قرار می دهیم. من برای دهان حاجی فیروز از لوله پاک کن قرمز رنگ استفاده کردم. آن را بریدم، فرم دادم و با چسب روی تخم مرغ قرار دادم. شما می توانید از رنگ قرمز برای گذاشتن دهان حاجی فیروز استفاده کنید. هم چنین می توانید از ربان قرمز استفاده کنید. آن را کوچک ببرید و با چسب روی تخم مرغ بچشبانید.

برای سر توپی کلاه، من از پام پام های کوچک طلایی استفاده کردم. هم چنین می توانید، ربان طلاییتان را در بالا دور سر کلاه حاجی فیروزتان با چسب بچسبانید.

حاجی فیروز خنده روی ما آماده شد!

 منبع:

mypersiankitchen.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا