مدل هویه کاری روی نمد و ساخت پروانه

رومیزی های نمدی یکی از پرطرفدارترین رومیزی هایی است که در چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. این کار میتواند می ‌تواند در ساختن رومیزی نمدی زیبا به شما کمک کند.

مدل هویه کاری روی نمد بسیار متنوع است و بانوان زیادی که علاقمند به ساخت رومیزی های نمدی هستند به راحتی می‌توانند به طراحی این رو میزی ها بپردازند.

مدل هویه کاری روی نمد

رومیزی های نمدی در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند که با استفاده از یک مدل هویه کاری روی نمد می توانید رومیزی های زیبایی را تهیه کنید.

مدل هویه کاری روی نمد  به صورت مدل ها و طرح های فانتزی، پرنده، گل و سایر مدل های دیگر استفاده می شود.

رومیزی های نمدی،  زیر بشقابی های نمدی هویه کاری شده، عروسک های نمدی و لباس های آنها  و سایر دست سازه های نمدی از صنایع دستی بانوان خوش ذوق ایرانی است. این رومیزی ها به دلیل جنس خاص آنها دارای دوام زیادی هستند.همچنین در رنگ های متنوعی وجود دارند که با سایر دکوراسیون منزل شما می توانند ست شوند.

مدل هویه کاری روی نمد  به زیبا شدن هر چه بیشتر منزل و وسایل شما کمک کرده و در صورتی که با دقت این کار را انجام دهید  می توانید طرح های متنوعی را برای خانه و آشپزخانه خود طراحی کنید.

لوازم مورد نیاز برای رومیزی نمدی هویه کاری شده

برای ساخت این رومیزی به ابزار زیر نیاز داریم :

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

            

 

آموزش ساخت رومیزی با مدل هویه کاری روی نمد

ابزار اصلی در ساخت این رومیزی هویه است. هویه وسیله برقی مورد استفاده برای لحیم کاری است که با توان های مختلف وجود دارد. به دلیل داغ شدن نوک آن  می توانیم پارچه هایی مانند نمد را که قابلیت ذوب شدن دارند به راحتی بریده و در طرح مورد نظر ما در بیاید.

ابزاری مانند قیچی قادر به بربدن و فرم دادن از طریق شابلون نیست. انواع هویه بسیار متنوع است اما هویه ای که ما از آن استفاده می کنیم هویه مدادی است که مناسب کار روی نمد است.

برای کار با هویه باید خیلی دقت کنید و حتما از پایه هویه استفاده کنید.

برای ساخت رومیزی نمدی هویه کاری شده پارچه نمدی مورد نظر را آماده کرده و طرح مورد نظر را با استفاده از شابلون طراحی کنید. سپس قسمت های داخلی را با هویه ببرید.

برای کار با هویه آن را به صورت 90 درجه نگه دارید. شابلون را کمی روی پارچه نگهدارید که جابجا نشود و بدون فشار دادن هویه پارچه نمدی را ببرید.

پس از پیاده سازی طرح مورد نظر آن را از پارچه به آرامی جدا کنید ممکن است بعضی قسمت ها سوخته شود که با یک قیچی نازک به آرامی آن را بچینید.

بعد از جدا کردن پروانه طرح ها و نقش های روی آن را با هویه در می آوریم. البته دقت کنید که حاشیه های آن جدا نشود.

پس از پایان کار می توانید آن را بر روی رومیزی ، کیف یا هر چیزی دیگری استفاده کنید.

در آینده بازم براتون مطالب آموزشی جذاب‌تری می‌ذاریم، پس با ما همراه باشین :)

اگه دنبال آموزش‌های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستین می‌تونین به صفحه آموزش دوخت عروسک نمدی سرآشپز و آموزش دوخت عروسک نمدی بالرین مراجعه کنین.

 

دکمه بازگشت به بالا