نحوه ساخت گل پارچه ای برای تزیین گل سر

 

گاهی اوقات در خانه ما پارچه های اضافی زیادی وجود دارند. یا این که لباس های قدیمی وجود دارد که پارچه های زیبایی دارند. آیا حیف نیست این پارچه ها دور ریخته شوند؟ در این مطلب نحوه ساخت گل پارچه ای را آموزش می دهیم.

این گل کاربردهای زیادی دارد. برای تزیین تل سر، گیره مو و یا حتی سنجاق سینه و کلیپس می توان از آن استفاده کرد.

نحوه ساخت گل پارچه ای مشکل نیست. فقط دقت و صبوری شما را می طلبد.

گل پارچه ای

وسایل لازم برای ساخت گل پارچه ای

مراحل ساخت گل پارچه ای

برای شروع، من با از انواع پارچه هایی که در خانه داشتم استفاده کردم. فرقی ندارد که چه نوع پارچه ای دارید. جیر یا نخی و ریون. با همه این ها می توانید کار کنید.

واقعا مهم نیست، اما تنها نکته مهم این است که پارچه شما از نوع ضخیمی نباشد. چرا که کار کردن با آن سخت می شود و نمای زیبایی نیز ندارد.

بعد از این که نوع پارچه خود را مشخص کردید، پارچه را به نوار های مختلف برش دهید. اندازه نوار شما بستگی دارد که چقدر گل شما بزرگ است. مسلما برای کلیپس اندازه بزرگی را لازم دارد. و برای گل سر اندازه کوچک. معمولا برای گل های بزرگ عرض نوار به اندازه اندازه 3 سانت  مناسب است. گل های کوپچکتر نیز عرضی اندازه 1.5 تا 2 سانت داشته باشند کفایت می کند.

در این مرحله باید از چرخ خیاطی کمک بگیرید. پارچه را زیر چرخ گذاشته و با دوخت ساده به حالت هفت و هشتی دوخت هایی را از ابتدا تا انتهای نوار بدوزید.  در حین کار پارچه شما جمع می شود. نگران نباشید. ما دقیقا به همین اتفاق نیاز داریم. شما هم می توانید این کار را با دستان خود تنظیم کنید. نخ اضافی از سر کار را بگیرید و بکشید. دقیقا مانند زمانی که می خواهید پارچه را چین کش کنید.

سعی کنید دوخت ها را درشت انجام دهید تا در نهایت خروجی خوبی داشته باشید. اگر دوخت ها باریک و ریز باشند گل شما زیبایی ندارد. به هر ترتیب در پایان دوخت، نوار شما مانند تصویر بالا خواهد شد.

اکنون کار دوخت تمام است. و باید وارد مرحله بعدی شوید.

تفنگ حرارتی را گرم کرده و از یک طرف نوار شروع به پیچیدن کنید. نوار را بپیچید و چسب بزنید. این کار را باید تا انتها انجام دهید. کار سختی نیست. فقط دقت کنید تا چسب از روی کار دیده نشود. با احتیاط کار کنید تا دستتان نسوزد.

برای راحتی کار، می توانید کار را روی سطح صافی قرار داده و بپیچانید. دقت کنید که خیلی پارچه را تنگ نپیچید. چرا که گل شما خیلی کوچک و بد نما می شود.

زمانی که کار تمام شد، اضافی پارچه را به زیر کار هدایت کرده و چسب بزنید.

این گل ها را به صورتی تکی برای گل سر و تل و به صورت دسته ای قابل استفاده می باشند.

کافی است تا پشت گل را با کمی پارچه بپوشانید. بعد گل سر یا تل خود را به پشت پارچه بچسبانید.

چنانچه علاقه مند به ساخت مدل های مشابه با پارچه های نمدی هستید به صفحه نمد دوزی مراجعه کنید.

منبع:http://www.makeit-loveit.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا