تزیینات نمدی پشت در اتاق کودک

 

این روزها تزیینات نمدی به شدت مورد توجه علاقمندان به هنر، صنایع دستی، و دکوراسیون داخلی قرار گرفته و راه خود را به بخش دکوراسیون و تزیینات در خانه ها باز کرده است. از زیرلیوانی ها و زیربشقابی های نمدی که بر سر میزهای غذاخوری راه پیدا کرده‌اند گرفته تا وجود آویزها، عروسکها، و … نمدی، همه و همه در خانه ها و فروشگاههای شهر حکایت از استقبال روز افزون مردم از این هنر زیبا و سرگرم کننده دارد.
نمونه های زیبا و بسیار جالبی از کارهای نمدی برای تزیینات آشپزخانه موجود است که بخصوص در تزیین جهیزیه ی نوعروس های جوان به کار گرفته می‍شود. ازمدل های زیبای تزیینات نمدی می توانید برای تزیین اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق کودک، که دارای طرح هایی بسیار متنوع و جالب هستند، استفاده نمایید. تنوع بسیار زیادی از تزیینات نمدی وجود دارد که برای تزیین یخچال، اجاق گاز، انواع مگنت‎، دستگیره یخچال، دستگیره تزیینی گاز یا ماکروفر، تزیینات رو دری آشپزخانه، سرویس آشپزخانه، و … استفاده می‌شوند.
تنوع ساخت در هنر زیبای نمدی دوزی به حدی است که حتی وارد بازی ها و سرگرمی های مادر و کودک نیز شده است. وبسیاری از مادران با همراهی کودکانشان این کاردستی ها و دست سازه های زیبای نمدی را در خانه می‌سازند و حتی در بسیاری از کلاسهای پرورش خلاقیت کودکان نیز بخشی از آموزشها و سرگرمی های کودکان امروزی شده است.
شما علاوه بر اینها، در صورت تمایل حتی قادر خواهید بود تا با استفاده از این هنر زیبا و دوست داشتنی کسب درآمد نیز داشته باشید. شما با استفاده از آموزشهای کاملی که در رابطه با هنر نمد دوزی در سایت ما موجود می باشد، براحتی میتوانید در خانه و با کمترین هزینه عروسک‌های نمدی، هدبند نمدی، گلسر نمدی، گل نمدی، یا تاج نمدی و … را بسازید و علاوه بر سرگرم شدن با این هنر زیبا، کسب در آمد هم کنید.
امروزه نمد دوزی در زمره مشاغل خانگی محسوب می شود و بخش زیادی از بانوان خانه دار در کشورهای مختلفی مانند ایران، ترکیه، و … به این شیوه کسب درآمد در خانه مشغول هستند و از طریق بازاریابی اینترنتی و یا فروش عمده به فروشگاههای کوچک تزیینات و دکوراسیون منزل، بیزینسی کوچک و خانگی را مدیریت می کنند.
در این آموزش سعی بر این است که یک تزیین نمدی بسیار ساده و آسان به شما علاقمندان این هنر آموزش داده شود. پس از پایان این آموزش شما قادر خواهید بود تا یک حلقه پشت دری زیبا برای اتاق کودک بسازید. البته با استفاده از همین آموزش، اما با یک الگو و طرح متفاوت شما خواهید توانست یک حلقه پشت دری متفاوت برای در ورودی، آشپزخانه، اتاق خواب و یا هر جای دیگر که تمایل دارید، بسازید.

تزیینات نمدی

وسایل مورد نیاز برای ساخت تزیینات نمدی پشت در اتاق کودک:
پارچه نمدی در چند رنگ
سوزن
نخ
قیچی
• الگوی عروسک نمدی / الگوی نمد دوزی
چسب حرارتی
سوزن ته گرد
• ماژیک یا مداد  الگو نمد دوزی
الیاف پلی استر یا الیاف نمد دوزی

مراحل ساخت تزیینات نمدی پشت در اتاق کودک:
مرحله اول:
در اولین مرحله از کار، ابتدا پس از تهیه لوازم مورد نیاز باید به سراغ تهیه الگو و طرح مورد نظرتان بروید. اگر از طرح های آماده استفاده می کنید که کارتان آسان‎تر است، در غیر اینصورت طرح را باید آماده کنید، که البته کار چندان سختی نیست و به آسانی خودتان نیز می توانید طرح را آماده کنید و بر روی یک کاغذ یا مقوا بکشید و برش بزنید.
ما در این طرح چندین طرح و الگوی جداگانه را باید بکشیم و برش بزنیم.

تزیینات نمدی

ابتدا به سراغ الگوی اتوبوس می رویم و همانند تصویر بالا تکه ها و اشکال مورد نیاز را می کشیم و سپس برش می زنیم. پس از آن این قطعات مقوایی را بر روی پارچه نمدی قرار می دهیم و به وسیله سنجاق ته گرد فیکس و ثابت می کنیم و دور آن را بوسیله ماژیک یا مداد خط می کشیم. پس از اتمام مقوا را جدا کرده و قطعات را برش می‌زنیم.
حالا باید به وسیله چسب گرم این قطعات را روی بدنه اصلی اتوبوس بچسبانیم.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از کار به سراغ الگوی هلیکوپتر می رویم و قطعات مورد نیاز آن را به همان صورت که قطعات اتوبوس را برش زدیم و آماده کردیم، آماده می نماییم .

تزیینات نمدی

مرحله چهارم:
در این مرحله از کار باید هواپیما را آماده کنیم. هواپیما را نیز به همان صورت که اتوبوس و هلیکوپتر را آماده کرده بودیم، آماده می کنیم و به کناری گذاشته، به سراغ مرحله بعدی می‌رویم.

تزیینات نمدی

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم از کار آماده سازی تزیینات نمدی پشت در اتاق کودک، به سراغ ساختن ماشین مورد نیاز بر روی حلقه پشت دری می رویم. و آن را نیز همانند وسایل پیشین (اتوبوس، هلیکوپتر، هواپیما) آماده می سازیم.

تزیینات نمدی

مرحله ششم:
در این مرحله باید به سراغ آماده سازی کشتی برویم و برای این کار نیز همانند روش تهیه و آماده سازی وسایل پیشین، باز هم همان روش را استفاده می کنیم و پس از برش زدن قطعات مورد نیاز، گذاشتن بر روی پارچه نمدی و بریدن پارچه، تکه ها را با چسب حرارتی می چسبانیم و کشتی را آماده می‌سازیم.

تزیینات نمدی

سپس موجها، آسفالت و بقیه موارد را نیز به همین ترتیب آماده می‎کنیم.

تزیینات نمدی

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم به سراغ آماده سازی دایره برای حلقه می‌رویم. دایره را باید دو عدد تهیه کنیم تا با دوختن دو دایره به یکدیگر و پر کردن درون آن، حلقه ما شکل برجسته و زیباتری پیدا کند.
توجه داشته باشید که در صورت تمایل برای زیباتر شدن کارتان می توانید برای اتوبوس، کشتی، هواپیما، و هلی کوپتر نیز همین کار را انجام دهید و درون آنها را با الیاف پلی استر پر نمایید تا در پایان، کار بسیار زیباتر و شکیل تری را داشته باشید.

تزیینات نمدی

مرحله هشتم:
در مرحله هشتم و در واقع آخرین مرحله از کار آماده سازی دوخت تزیینات نمدی پشت در اتاق کودک ، پس از آنکه تمام قطعات مورد نیازمان را به این روش آماده کردیم، حالا نوبت به نصب آنها بر روی حلقه می‌رسد. با کمک یک سوزن و نخ تک تک این وسایلی را که آماده کردیم بر روی حلقه میدوزیم و فیکس می کنیم.

تزیینات نمدی

کار ما در اینجا به پایان رسیده است. و یک حلقه پشت دری نمدی زیبا و ساده برای اتاق کودک را با هم به اتمام رسانده ایم. امیدوارم که با استفاده از این آموزش بتوانید تزیینات نمدی زیبا و متفاوتی را برای خانه تان بسازید و از این هنر زیبا و در عین حال ساده لذت ببرید.
• اگر به هنر نمد دوزی علاقمندید و به دنبال فراگیری این هنر کاربردی هستید، می توانید از آموزش های رایگان و مجازی در بخش آموزش نمد دوزی که در سایت هنری موجود است استفاده کنید و این هنر دوست داشتنی را به صورت حرفه ای بیاموزید.

اگر به دنبال آموزش های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستید می توانید به صفحه آموزش عروسک نمدی بالرین و صفحه آموزش عروسک نمدی سرآشپز مراجعه کنید.

سایت منبع: makalepark.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا