آموزش ساخت دستبند نمدی دخترانه با وسایل بازیافتی

 

ساخت دستبند نمدی با وسایل بازیافتی کار بسیار جذابی است. مطمئنا هیچ کس متوجه نمی شود دستنبند نمدی ساخته شده در این مطلب، از مواد بازیافتی ساخته شده باشد. خیلی از خانم های خانه دار تمایل دارند تا از وسایل بازیافتی موجود در خانه خود استفاده های بهینه ای داشته باشند.

هنرهای زیادی هم در این باره ابداع شده است. به نظر من کار پسندیده ای است. این خیلی لذت بخش است که بتوانید با استفاده از یک بطری آب معدنی، دستبند زیبایی را خلق کنید.

بی شک هر بیننده ای که این دستبند را ببیند شما را تحسین خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا با استفاده از وسایل بازیافتی و نمد یک دستبند زیبا را درست کنیم.

ساخت دستبند نمدی

وسایل لازم برای ساخت دستبند نمدی

بطری پلاستیکی

پارچه نمدی

قیچی

نخ 

 سوزن

کاتر یا چاقوی تیز

مراحل ساخت دستبند نمدی با وسایل بازیافتی

خیلی راحت می توانید این کار را انجام دهید. هیچ نکته خاص یا ترفندی برای ساخت این دستبند وجود ندارد.

برای شروع باید از یک بطری آب معدنی استفاده کنید. اگر برای فرزند خود این دستبند را درست می کنید، بطری های کوچک مناسب هستند.

یک بطری آب معدنی را برداشته و برچسب آن را بکنید. اگر جای چسب روی آن باقی مانده است، سعی کنید تا آن را پاک کنید.

حالا از یک کاتر یا چاقوی تیز آشپزخانه برای برش دادن کمک بگیرید.

این مرحله نیازمند صبر و تمرکز شما است. چرا که در صورت دقت نکردن، ممکن است به دست خود آسیبی وارد کنید. بطری را روی سطح صافی قرار داده و با یک دست خود محکم آن را نگه دارید.

با چاقو، کاتر یا حتی قیچی آشپزخانه دور تا دور بطری را برش دهید. باید برش را به صورت حلقه ای درآورید.

در تصویر کاملا نحوه برش دادن مشخص شده است. یک حلقه از بطری آب معدنی خارج کنید. بع از برش دادن حلقه، آن را از وسط برش دهید.

در تصویر بعد این نکته نمایش داده می شود.

مرحله بعد تزیین این حلقه می باشد.

برای این کار کاملا شما آزاد هستید که از چه روش و چه وسایلی استفاده کنید. پارچه های اضافی موجود در خانه، مهره های تزیینی، پارچه های نمدی و هر وسیله دیگری که به ذهن خودتان می رسد.

من در این جا قصد دارم از پارچه نمدی برای تزیین این دستبند استفاده کنم.

نکته ای که در مورد تزیین دستنبند وجود دارد این است که، اگر از پارچه استفاده می کنید، باید اندازه پارچه را بیشتر از اندازه حلقه پلاستیکی درآورده بگیرید.

فرقی ندارد که شما از چه نوع پارچه ای برای پوشاندن این حلقه استفاده می کنید. در هر صورت از هر نوعی که باشد، باید عرضش بزرگ تر از اندازه حلقه باشد.

اگر از هر طرف نیم سانت اضاف تر پارچه را برش دهید کفایت می کند.اما اگر عرض حلقه شما 5 سانتی متر است شما باید برای برش دادن پارچه به هر طرف آن نیم سانتی متر اضافه کنید.

خوب در این تصویر کاملا مراحل کار مشخص شده است. برای تزیین کردن در ابتدا نواری را بزرگتر از اندازه حلقه از پارچه برش داده و هر گونه تزیینی را که دوست دارید روی آن انجام دهید.

در این آموزش من از خود پارچه نمدی برای تزیین استفاده کردم. شما آزاد هستید که هر مدلی را که دوست دارید پیاده کنید.

من برش های دایره ای را متناسب با اندازه نوار نمدی خود ایجاد کردم و بر روی پارچه نمدی دوختم. توصیه می کنم اگر تمایل دارید تا از مهره های تزیینی برای این کار استفاده کنید، در همین مرحله مهره ها را روی پارچه کار کنید. البته منظور مهره هایی هستند که قابلیت دوخته شدن را دارند.

اگر مهره های چسباندنی را استفاده می کنید، می توانید بعد از اتمام کار مهره ها را روی دستبند بچسبانید.

شما از این نوار نمدی به دو عدد اندازه یکدیگر نیاز دارید. پارچه را پشت و روی حلقه قرارداده و دوخت بزنید. برای دوخت زدن ترجیحا از نخ هم رنگ پارچه نمدی استفاده کرده و به روش دندان موشی  ( آموزش نمد دوزی ) این کار را انجام دهید.

خوب به همین راحتی دستبند نمدی شما آماده شد. حالا چه کسی می تواند حدس بزند که این دستبند از بطری پلاستیکی درست شده است؟

اگر تمایل دارید که آموزش های بیشتری در زمینه نمد دوزی را دنبال کنید به صفحه نمد دوزی مراجعه کنید.

منبع: http://www.freekidscrafts.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا