نقاشی دکوراتیو گلدان با گل های بهاری

اگر شما هم عاشق تزیین کردن وسایل منزل هستید، پس این مطلب را از دست ندهید. تزیین گلدان های شیشه ای با روشی بسیار آسان! روش های ساده و جذابی وجود دارد که می توانید با استفاده از این روش ها کارهای هنری زیبایی خلق کنید. حتما شما هم با من موافق هستید که هر کاری که دست ساز خودتان باشد، تماشای آن لذت بیشتری دارد.

در این مطلب ، یک گلدان ساده شیشه ای خیلی راحت به یک گلدان با گل های بهاری زیبا تبدیل می شود.

تزیین گلدان

 

وسابل لازم برای تزیین گلدان

 

مراحل تزیین گلدان شیشه ای

در ابتدای کار باید از تمیزی گلدان خود مطمئن باشید. سطح بیرونی گلدان را با استفاده از الکل کاملا تمیز کنید. مطمئن شوید که هیچ گونه آلودگی روی سطح شیشه ای وجود ندارد.

حالا باید نوارهای کاغذی را در اندازه های مختلف برش زده و بر روی قطعه شیشه ای که در وسایل لازم گفته شد بچسبانید.

 

 

 

با استفاده از شابلون گرد و مداد، به دلخواه خودتان دایره هایی روی این چسب های کاغذی بکشید. اگر شابلون در دسترس نبود نگران نباشید. دکمه های گرد موجود در خانه بهترین وسیله هستند.به شکل بالا نگاه کنید.

دایره ها را قیچی کنید

زمانی که کار کشیدن دایره ها بر روی چسب کاغذ تمام شد باید آن ها را درآورید. برای این کار از یک کاتر یا حتی چاقوی نوک تیر استفاده کنید.

دقت کنید که حتما باید زیر دست شما سفت باشد. با احتیاط این کار را انجام دهید. دایره ها باید منظم و یکدست باشند.

 

 

دایره ها را بچسبانید.

دور تا دور لبه گلدان را با استفاده از دایره های چسبی بچسبانید. همه را منظم و در کنار هم قرار دهید. هیچ گونه فاصله ای بین آن ها نباشد.

علاوه بر لبه گلدان، تعدادی دایره به صورت پراکنده و نامنظم بر روی سطح گلدان نیز بچسبانید.

 

 

گلدان را رنگ کنید.

از رنگ طلایی و قلمو گرد استفاده کنید. قلمو را به رنگ آغشته کرده و به صورت ضربه ای بر روی گلدان ضربه بزنید. دقت کنید که تمام سطح گلدان باید به رنگ آغشته شده باشد.

فراموش نکنید که روی چسب های دایره ای نیز رنگ بزنید.

زمانی که از رنگ شدن کامل گلدان مطمئن شدید، باید اجازه دهید تا رنگ خشک شود.

 

 

چسب ها را جدا کنید.

از نوک تیز کاتر یا چاقو استفاده کرده و تمامی چسب های دایره ای که روی گلدان و لبه گلدان چسباندید را جدا کنید. این کار را با احتیاط انجام دهید تا خطی بر روی گلدان شما نیفتد.

 

 

گل ها را نقاشی کنید.

با رنگ سفید دور تا دور دایره ها را گلبرگ بکشید. این کار خیلی راحت است. نگران نباشید. برای این که بیشتر تمرکز کنید و کار یکدستی را انجام دهید، دایره را یک ساعت گرد در نظر بگیرید.

حالا ابتدا عدد 12، 6، 3 و 9 را کشیده و سپس ما بین آن را نیز گل برگ سفید بکشید.

بعد از کشیدن گلبرگ ها، با رنگ سبز و قلموی سر گرد کوچک، دایره های سبز رنگی را دور تا دور گلبرگ ها بکشید.

 

 

خوب دیگر کار تمام شد. حالا می توانید از اسپری کیلر استفاده کرده و کار خود را مستحکم کنید. با این روش یگ گلدان دکوراتیو بسیار زیبا درست کردید.

برای مشاهده آموزش های بیشتر دکوپاژ به صفحه آموزش دکوپاژ مراجعه کنید .

چنانچه علاقه مند به هنر دکوراتیو و فراگیری هنرهایی مانند پتینه و کهنه کاری و غیره هستید به صفحه آموزش هنر دکوراتیو مراجعه کنید

http://diycandy.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا