نحوه ساخت قوطی های دکوپاژ

 

آموزش دکوپاژ روی ظروف :

بسیاری از افراد، قوطی های فلزی و غیر فلزی بلا استفاده ای دارند که نمی دانند از آن ها چه استفاده ای کنند. ما در این نوشته به شما خواهیم گفت که می توانید از این قوطی ها استفاده کنید و جان تازه ای به آن ها ببخشید.  انجام این کار بسیار ساده و آسان است و به شما کمک می کند فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید . در این نوشته قصد داریم به دکوپاژ قوطی ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 برای انجام این پروژه به موارد زیر نیاز خواهیم داشت:

خوب برای این که کار خود را آغاز کنید ابتدا قوطی های قدیمی خود را تمیز کنید. اگر قوطی های شما بسیار قدیمی و خشک باشد انجام این کار زمان بر خواهد بود. برای این که جلوی صرف زمان اضافی را بگیرید می توانید از رنگ سفید استفاده کنید. شاید سرگرم کننده ترین بخش این آموزش، انتخاب کاغذ مناسب برای انجام دکوپاژ باشد.  شما حالت های بی شماری پیش روی خود خواهید داشت. می توانید از میان طرح های مختلف یکی را به دلخواه انتخاب کنید. البته به خاطر داشته باشید که می توانید از کاغذهای مخصوصی که در بازار برای دکوپاژ به فروش می رسد نیز استفاده کنید.

خوب مرحله بعدی کار اندازه گیری سطح قوطی است که کاغذ به دور آن پیچیده می شود. برای این کار، بهتر است از نوار متر انعطاف پذیر استفاده کنید و دور قوطی خود بپیچید و آن را اندازه گیری نمایید. می توانید این مترها را از فروشگاه های مختلف تهیه نمایید.  برای هم پوشانی، یک سانتی متر اضافی اختصاص دهید. روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد. از روی کاغذ خود یک مستطیل بزرگ ببرید و آن را دور قوطی خود بپیچانید.  بعد از اینکه کاغذ را دور قوطی پیچیدید می توانید به کمک  چاقوی تیز قسمت های اضافی را برش دهید.

بعد از این که قوطی را آماده کردید و کاغذ مورد نیاز را برش دادید، نوبت به چسب زدن آن می رسد. چسب خود را بردارید و بر روی قسمت پشتی کاغذ بمالید. مطمئن شوید که چسب تمامی نواحی را پوشش می دهد و حباب های هوایی نیز بر روی آن ایجاد نمی شود. سپس یک طرف کاغذ را به طور صاف بر روی عرض قوطی قرار دهید و شروع به رول کردن (پیچیدن) کنید.  اطمینان حاصل نمایید که الگو و طرح را بررسی می کنید تا به درستی روی قوطی قرار بگیرد. زمانی که کاغذ را روی قوطی می پیچید، کاغذ را با دست هدایت کنید تا هیچ حبابی بر روی آن ایجاد نشود.

بعد از اینکه به انتهای کار رسیدید، چسب را بردارید و روی آن بریزید تا مطمئن شوید طرح شما شل نمی شود. می توانید لایه بالایی از چسب را بر روی کاغذ خود بمالید تا طرح مورد نظر سفت تر و محکم تر گردد. برای انجام این کار یک قلم مو بردارید و لایه نازکی از چسب را بر روی سطح کاغذ بمالید. اجازه دهید چسب خشک شود. این مرحله را سه بار تکرار کنید.  اگر دوست نداشتید این کار را انجام دهید ، قوطی را در فضای آزاد بگذارید تا خشک شود. اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید، می توانید بعد از اتمام کار آن را با روبان تزیین کنید.

برای مشاهده آموزش های بیشتر دکوپاژ به صفحه آموزش دکوپاژ مراجعه کنید .

چنانچه علاقه مند به هنر دکوراتیو و فراگیری هنرهایی مانند پتینه و کهنه کاری و غیره هستید به صفحه آموزش هنر دکوراتیو مراجعه کنید

منبع: thatssogemma

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا