آموزش ساخت کاناپه با صندلیهای کهنه

اگر صندلی‌هایتان قدیمی شده و یا از مد افتاده است، و یا صندلی‌هایی دارید که به کناری گذاشته‌اید و دیگر از آنها استفاده نمی‎کنید، آموزش ساخت کاناپه با صندلی‌های کهنه می‎تواند به شما کمک کند. شما قادر خواهید بود که با استفاده از این آموزش صندلی‎های قدیمی‎تان را بازیابی کنید و با آنها کاناپه یا کاناپه‌های زیبا و متفاوتی بسازید.
بازیابی و کردن لوازم قدیمی و دور ریختی، و استفاده دوباره و متفاوت از آنها، در حالیکه دیگر کهنه و از مد افتاده یا بلااستفاده محسوب نمی‌شوند، احساس لذت و شعف بسیاری به انسان می‎دهد. بویژه اینکه خودمان بتوانیم با هنر دست خودمان آن را بازیابی کنیم. در این صورت لذت استفاده از آن چندین برابر نیز خواهد شد.
برای بازیابی این صندلی‌های کهنه نیازی به لوازم خیلی زیاد و یا خیلی حرفه ای نیست و شما خودتان نیز می‌توانید در منزلتان این کار را انجام دهید.
البته برای زیباتر و شکیل‎تر شدن کاناپه‎تان قسمتی از کار را می‌توانید از نجاری کمک بگیرید و پس از اندازه گیری سایز صندلی مورد نظرتان تخته‌ی برش خورده و آماده را از نجار محلتان تحویل گرفته و بقیه کار را خودتان به انجام رسانید.

آموزش ساخت کاناپه با صندلیهای کهنه

لوازم مورد نیاز برای ساخت کاناپه:
• دو عدد صندلی چوبی
رنگ
• چکش
• میخ
سمباده
چسب
پارچه سفید ضخیم یا هر رنگ دلخواه
قیچی

 

 

مراحل آموزش ساخت کاناپه:
مرحله اول:
پس از تهیه لوازم مورد نیاز برای این کار، در اولین مرحله و برای شروع کار باید پارچه‌ی رویی صندلی‌ها را جدا کنیم. و صندلیها را همانند عکس زیر لخت کنیم.

آموزش ساخت کاناپه با صندلیهای کهنه

 

مرحله دوم:
در این مرحله باید قسمت میانی صندلی‎ها را آماده کنیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد، شما می‌توانید از نجاری تخته مستطیل توخالی آماده را تهیه کنید تا کارتان زیباتر شود. البته می‌توانید از روشی دیگر نیز استفاده نمایید. یعنی خودتان با میخ و چکش، از قسمت میانی کار دو صندلی را به هم وصل کنید تا با هم یکی شوند. که در این صورت در قسمت وسط و میانی کارتان پایه های صندلی باقی خواهند ماند. در صورتی که از تخته آماده شده توسط نجار استفاده نمایید، کارتان شبیه به تصویر زیر خواهد شد.

آموزش ساخت کاناپه با صندلیهای کهنه

 

مرحله سوم:
از اینجا به بعد تماما به ذوق و هنر شما بستگی دارد. می‎توانید بنا به سلیقه خودتان قسمت رویی را هرگونه که دوست داشتید بسازید.
در مرحله سوم ابتدا تمامی سطح صندلی را با سمباده خوب سمباده کاری کنید.

مرحله چهارم:
پس از آن، در مرحله چهارم، کاناپه یا همان صندلی‌های قدیمی‎تان را با رنگ دلخواه و مورد علاقه‌تان، یا رنگی که متناسب با ست مبلمان منزلتان است، خوب رنگ کنید.
البته شما می‌توانید بسته به سلیقه و دکوراسیون منزلتان، در صورت تمایل با دکوپاژ کردن روی صندلی نتیجه متفاوت‌تر و حتی زیباتری را به دست بیاورید.

مرحله پنجم:
در این مرحله باید برای قسمت تشک روتشکی جدید بدوزیم. پارچه ای را که قبلا آماده کرده بودیم به صورت مستطیلی که اندازه‌های آن باید با اندازه‎های تشک کاناپه متناسب باشد، می‌دوزیم.
برای دقیق بودن اندازه ها ابتدا باید هر دو تشک قبلی را به هم وصل کنیم، سپس اندازه‌گیری نماییم.

مرحله ششم:
در این مرحله تشکها را با روکشی که در مرحله قبل دوخته بودیم، روکش میکنیم.

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم، یعنی آخرین مرحله از این کار، باید قسمت تشک را بر روی کار نصب کنید. در مراحل پیشین تشکها را به صورت یکپارچه در آورده و بر روی آن روکشی یکسره کشیدیم. حال باید تشک را بر روی کاناپه نصب کنیم. البته ما برای زیباتر شدن کار از یک تشک یکسره آماده استفاده کردیم. اما شما می‌توانید از همان تشکهای قبلی که نحوه آماده کردن آنها آموزش داده شد استفاده کنید.
در همینجا کار ما تمام شده و شما می‌توانید از کاناپه زیبایتان نهایت لذت و استفاده را ببرید. بر روی آن کوسنی زیبا بیاندازید، با همسرتان بر روی آن بنشینید و چای یا قهوه‌تان را بنوشید.
مطمئن باشید وقتی برای میهمانانتان با افتخار توضیح می‌دهید که آن کاناپه هنر دست شماست، بسیار تعجب خواهند کرد.

آموزش ساخت کاناپه با صندلیهای کهنه

 

برای مشاهده آموزش های بیشتر دکوپاژ به صفحه آموزش دکوپاژ مراجعه کنید .

چنانچه علاقه مند به هنر دکوراتیو و فراگیری هنرهایی مانند پتینه و کهنه کاری و غیره هستید به صفحه آموزش هنر دکوراتیو مراجعه کنید

 

 

آدرس منبع:

www.yenihobiler.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا