تزیین شمعدان با ورق طلا

تزئین شمعدان با استفاده از ورق طلا

شمعدان ها از قدیم جایگاه ویژه ای در دکوراسیون منزل ما ایرانی ها داشته اند. از این رو تزیین شمعدان های قدیمی می تواند به شما کمک کند تا حال و هوای تازه ای را به منزل خود ببخشید.

اگر دکوراسیون سنتی دارید، بهترین رنگ برای تزیین شمعدان، رنگ فیروزه ای است. شمعدان های فیروزه ای با حاله ای از رنگ طلایی چقدر جذاب و خیره کننده هستند.

ورق طلا در تزیین وسایل و ساخت کارهای دستی کاربردهای زیادی دارد. تکنیکی که امروز به شما آموزش داده می شود یکی از تکنیک های بسیار ساده و آسان در مورد به کارگیری ورق طلا می باشد. این عمل را برای خیلی از کارهای دیگر می توانید انجام دهید. پر کاربردترین مورد برای استفاده از این تکنیک، تزیین تخم مرغ هفت سین و شمعدان ها می باشد.

تزیین شمعدان

وسایل مورد نیاز برای تزیین شمعدان با ورق طلا

شمعدان های چوب ( ظروف خام )

رنگ اکریلیک

ورق طلا

قلم مو

اسپری رنگ سفید

چسب ورق طلا

مراحل تزیین شمعدان 

شمعدان های چوبی در فروشگاه های صنایع دستی به وفور یافت می شوند. اگر این شمعدان ها در دسترس شما نبودند می توانید از شمعدان های سفالی نیز استفاده کنید.

در ابتدا باید از اسپری سفید استفاده کنید. این کار را انجام می دهید تا رنگ فیروزه ای یا هر رنگی که مورد علاقه شما است و می خواهید زمینه شمعدان شما باشد جلوه بهتری داشته باشد. در غیر این صورت رنگ فیروزه ای به خورد چوب رفته و به حالت مات نماش داده می شود.

شمعدان های خود را با رنگ هایی که هارمونی داشته باشند انتخاب کنید. من کنتراست آبی و طلایی را دوست دارم. از ورق نقره ای نیز می توانید استفاده کنید. اما باید رنگ مناسب برای شمعدان های خود انتخاب کنید تا با رنگ نقره ای ورق ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

زمانی که شمعدان ها را به صورت کامل رنگ کردید، باید اجازه دهید تا رنگ کاملا خشک شود. زمانی که از خشک شدن رنگ مطمئن شدید، نوبت استفاده از ورق طلا می رسد.

برای این کار باید در ابتدا قسمت هایی از شمعدان را به صورت پراکنده و نامنظم چسب ورق طلا بزنید. از یک قلمو استفاده کنید و قسمت هایی از سطح شمعدان را به چسب آغشته کنید.

حالا چند دقیقه صبر کنید تا چسب طلا کمی در معرض هوای آزاد قرار گیرد.

برای چسباندن ورق ها بر روی سطح کار از یک قلموی تمیز و خشک کمک بگیرید. ورق را بر روی قسمت های چسب خورده قرار دهید و با قلموی خشک و تمیز بر روی آن بکشید. بدین ترتیب ورق های اضافی جدا شده و مابقی به سطح شمعدان می چسبند.

من که حسابی این شمعدان ها را دوست دارم. شما چه فکر می کنید؟

برای مشاهده آموزش های بیشتر دکوپاژ به صفحه آموزش دکوپاژ مراجعه کنید .

چنانچه علاقه‌مند به هنر دکوراتیو و فراگیری هنرهایی مانند پتینه و کهنه کاری و غیره هستید به صفحه آموزش نقاشی دکوراتیو و تکنیک های آن مراجعه کنید.

 

و در نهایت باید گفت اگر بخواهیم شمع های دست ساز خودمون را داخل شمعدان های زیبا بگذاریم و تمام این کار را به نام خود تمام کرده و صفر تا صد هنر دست داشته باشیم میتوانید صفحه آموزش شمع سازی هنری را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا