آموزش ساخت انگشتر نگین دار کریستالی بسیار زیبا

در این مطلب آموزش ساخت انگشتر نگین دار بسیار زیبا به صورت تصویری داده می شود. این حلقه در عین زیبایی و ظرافت بسیار آسان ساخته می شود. پس اگر دوستدار هنر و زیبایی هستید این آموزش را از دست ندهید.

در این مطلب با کمترین وسایل زیباترین حلقه را خواهید ساخت. با توجه به این که این آموزش به صورت تصویری می باشد شما کمتر دچار مشکل می شوید. در عین حال هر سوالی داشتید پاسخگو هستیم.

 

 

 

وسایل مورد نیاز برای ساخت انگشتر مرواریدی

 

مراحل ساخت انگشتر مرواریدی

ایجاد کردن حلقه سیمی

 

در هر مرحله با دقت به تصاویر نگاه کنید. در این مرحله باید با سیم حلقه را بسازید.

برای این کار از یک لوله و یا حتی انگشت دست خودتان کمک بگیرید. در ابتدا توسط خط کش 14 سانتی متر از سیم ضخیم تر را برش دهید. آن را دو دور به دور انگشت یا لوله ذکر شده بپیچید.

حالا به آرامی حلقه ایجاد شده را از دور انگشت یا لوله خارج کنید.

 

ایجاد فضای کافی برای قرارگیری مروارید کریستالی

 

 

بعد از این که حلقه مورد نظر ایجاد شد باید سراغ اندازه گیری کریستال و فضای قرارگیری برای آن بروید.

برای این کار طبق تصویر، کریستال خود را از سمتی که سر سیم می باشد وارد کرده و توسط یک خط کش اندازه گیری کنید.

قصد نداریم که در این مرحله کریستال را فیکس و محکم کنیم. هدف از این کار این است که در نظر بگیریم که چه میزان فضا برای سوار کردن کریستال نیاز داریم.

بعد از وارد کردن کریستال با استفاده از یک خط کش عرض مروارید را حساب کنید. من از یک کریستال 5 میلیمتری استفاده کردم.

حالا باید شرایط لازم برای قرارگیری کریستال بر روی حلقه را ایجاد کنید.

 

 

زمانی که سیم را به دور انگشت پیچیدید و خارج کردید، دو سر سیم در بالای حلقه شما وجود داشت. در این مرحله باید دو سر سیم را حالت دهیم. برای این کار ابتدا یک سر سیم را گرفته و توسط دمباریک کمی گرد کنید.

به اندازه عرض کریستال که مال من 5 میلیمتر بود فاصله گذاشته و سر دیگر سیم را نیز گرد می کنیم.

تصویر به خوبی مراحل را نشان داده است. با دقت نگاه کنید.

نحوه قرار دادن سنگ یا کریستال

اکنون زمان قراردادن کریستال یا سنگ در مکان اصلی خود می باشد. برای این کار از سیم نازک تر، 40 سانتی متر سیم را برش دهید. این سیم را بر روی بدنه حلقه و قبل از گردی های ایجاد کرده سه مرتبه به صورت چرخشی بپیچید.

برای فهم بهتر به تصویر اصلی انگشتر نگاه کنید. هدف از این کار این است که لبه های بالایی حلقه را محکم کنیم. پس با نهایت دقت و ظرافت دقیقا در کنار حلقه هایی که در مرحله قبل ایجاد کردید و بر روی بدنه اصلی انگشتر سیم را برای چندین بار بپیچید و محکم کنید.

 

طراحی انگشتر را با سیم انجام دهید

 

 

در این مرحله باز هم شما را به تصویر اصلی حلقه ارجاع می دهم. اگر به تصویر اصلی نگاه کنید، متوجه می شوید که با استفاده از سیم بر روی حلقه طراحی ساده ای انجام شده است. بدین ترتیب حلقه ما شکیل تر شده و از حالت ساده و بی روح خارج می شود.

بعد از این که در ابتدا جندین بار سیم را به دور حلقه پیچیدید، حالا زمان وارد کردن کریستال یا سنگ و طراحی انگشتر می باشد. اگر نحوه دوخت زدن کریستال ها را بلد و یا دیده باشید، این مرحله برای شما بسیار آسان است.

با همان سیم نازکی که به دور حلقه پیچ دادید باید ادامه کار را پیش ببرید. سیم را از داخل حلقه ای که توسط دمباریک ایجاد کردید رد کرده و سپس کریستال را از آن عبور دهید.

حالا سیم را از داخل حلقه بعدی انگشتر رد کرده و باز هم چندین بار به دور بدنه اصلی حلقه بپیچید.

برای طراحی بر روی حلقه باز هم  از سیم نازک تر استفاده کنید. بر روی بدنه اصلی حلقه و دقیقا زیر مهره یا کریستال انگشتر سیم را چندین بار رد کرده و بپیچید. نیازی نیست که این کار رابه صورت منظم انجام دهید. در این مرحله بی نظمی پیچیدن ها زیبایی بیشتری را به وجود می آورد.

محکم کردن کار

 

 

کار ساخت حلقه ما تمام شد. فقط باید حسابی کار را محکم کرده تا با خیال راحت از آن استفاده کنیم. برای این کار از یک انبردست کمک بگیرید. دو لبه کریستال را توسط انبر دست کمی به هم فشرده تر کنید.

به آرامی ابتدا و انتهای کریستال را که با استفاده از سیم پوشش دادیم، فشار دهید تا سیم ها محکم شده و کار شما سفت شود.

امیدوارم از این آموزش نهایت استفاده را ببرید.

اگر شما هنرمندان عزیز تمایل به ساخت زیور آلات دست ساز دارید، پیشنهاد می کنم با مراجعه به صفحه آموزش ساخت زیورآلات دست ساز سایت هنری آموزش های لازم را دیده و برای خودتان زیباترین زیورآلات دست ساز را درست کنید.

منبع:

http://www.instructables.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا