چگونه گره کلاسیک مربعی ببافیم؟

 

نحوه قلاب بافی گره مربعی کلاسیک

گره کلاسیک مربعی، یک اصل و موضوع کلاسیک قلاب بافی است، و این اغلب اولین چیزی است که فرد در آموزش  پایه قلاب بافی، به خوبی یاد می گیرد. اما افراد زیادی وجود دارند که با ردیف های قلاب بافی شروع کرده و هنوز نمی دانند که چگونه گره مربعی قلاب بافی می شود. شما در هر مرحله از قلاب بافی که باشید، این دستورالعمل ها به شما در آموختن چگونگی قلاب بافی مربع کلاسیک کمک خواهد کرد. سپس شما را به تمامی منابعی که برای گسترش دادن و پیشرفت گره مربع کلاسیک احتمالا نیاز دارید، راهنمایی می کند و به مرحله بعد می برد.

  1. درک کردن مربع قلاب بافی کلاسیک

قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه بدهید که در مورد مفهوم «گره مربعی کلاسیک» صحبت کنیم. افراد زیادی برای ارجاع به مربع های قلاب بافی شده، از اصطلاحات استفاده می کنند. اگرچه معنی دقیق گره مربعی کلاسیک ارجاع داده می شود به الگوی قلاب بافی که شما در این آموزش، یاد خواهید گرفت. سپس شما می توانید انواع مختلف دیگری را یاد بگیرید اما این آجر ساختمانی این موضوع می باشد. این مربع کلاسیک از دو طناب بافتنی تشکیل شده که آنها در سه خوشه بافته می شوند و هر خوشه توسط زنجیره ای به دو بخش تقسیم می شود. مربع قلاب بافی به صورت گرد کار می شود.

  1. موادی که نیاز دارید

بافتن گره مربعی واقعا ساده می باشد. تمام چیزی که شما نیاز دارید  کاموا و قلابِ بافتنی  است. شما می توانید مربع کلاسیک را با استفاده از هر نوع نخ  ( مثل نخ تریکو )و هر سایز قلابی ببافید. (البته همیشه بهترین کار این است که شما از قلابی استفاده کنید که بنا بر وزن نخ توصیه شده است، این اطلاعاتی است که شما می توانید بر روی برچسب نخ مشاهده کنید).

  1. با یک گره شروع کنید

بافتن گره مربعی کلاسیک همانند تمام پروژه های قلاب بافی با یک گره شل بر روی قلاب آغاز می شود.

  1. سه حلقه برای شروع بافتن مربع کلاسیک بیاندازید

شما بعدا خواهید فهمید که روش های مختلفی برای شروع بافتن مربع کلاسیک وجود دارد. اگرچه روشی که ما استفاده می کنیم رایج ترین روش می باشد. شما با 3 حلقه یا زنجیر شروع خواهید کرد.

  1. خوشه اول

همانطور که قبلا اشاره شد، مربع کلاسیک از خوشه های متناوب ساخته شده است. هر خوشه شامل سه عدد گره دوتایی قلاب بافی است. حلقه یا گره 3 که شما در گام چهارم کامل کردید، اولین گره دو تایی شما به حساب می آید، بنابراین اکنون شما نیاز به بافتن دو گره قلاب بافی دیگر درست در ادامه آن دارید.

خب، چگونه آن را انجام دهید؟ شما به سادگی دو گره متناوب در داخل گره اصلی از سه حلقه می بافید. سپس قلاب را بلند کرده، و در اولین گره و نزدیکترین گره به قلاب قرار دهید، دوباره قلاب را بلند کرده، و گره های جفت را کامل کنید. سپس یک بار دیگر این کار را انجام دهید. در حال حاضر شما باید در خوشه اول خود، سه گره یا حلقه متناوب و در کنار یکدیگر ببینید.

  1. حلقه شماره دو

هر زنجیره از سه جفت گره بافتنی به وسیله یک گره شماره دو جدا می شود. بنابراین اکنون شما دو گره زده اید.

  1. خوشه بعدی

الآن زمان درست کردن خوشه بعدی از سه جفت گره بافتنی است. بنابراین شما می خواهید سه حلقه متناوب داخل پایه اولین گره شماره سه ببافید، در همان نقطه ای که قبلا جفت گره های خوشه های دیگر را بافته اید.

به خاطر داشته باشید که خوشه های بافتنی شما همیشه به وسیله زنجیر شماره دو جدا می شود، و زمانی که یک خوشه را به پایان رساندید، به حلقه شماره دو می رسید. هر زمان که یک خوشه را به پایان رساندید، به حلقه شماره دو خواهید رسید.

  1. خوشه بعدی

اکنون زمان درست کردن خوشه سوم است. بنابراین شما تنها باید گام هفتم در بالا را تکرار کنید. (زمانی که این کار را انجام دادید، باید همان گونه که در شکل نشان داده شده است سه خوشه داشته باشید.)

سپس جلو رفته و گام هشت را تکرار کنید به این دلیل که همیشه بعد از خوشه تان، زنجیر 2 را دارید.

  1. آخرین خوشه از حلقه اول

برای رسیدن به شکل مربع شما نیاز به چهار خوشه و چهار گوشه دارید (گره های زنجیره 2، گوشه ها هستند). بنابراین به جلو رفته و با تکرار گام 9، آخرین خوشه تان را ببافید.

  1. گره زدن برای بستن کار

بعد از اینکه گام 9 را به پایان رساندید، می خواهید که زنجیر 2 معلق و آویزان را داشته باشید. برای بستن حلقه و داشتن شکل مربع، شما باید که بالای اولین حلقه 3 را گره بزنید.

این به چه معناست؟ زمانی که شما بافتن خوشه ها را آغاز می کنید، اولین جفت گره از خوشه اول، یک زنجیر 3 بود. داخل زنجیر سوم که بالاترین زنجیر است، گره بزنید. به عبارت دیگر، بالای اولین بافت دو گانه که به خودتان در زمان کار کردن، نزدیکتر است را گره بزنید.

اکنون شما باید اولین حلقه از مربع مادربزرگ را کامل کرده باشید. این حلقه باید 3 خوشه شامل جفت گره و 4 گوشه شامل 2 جفت گره داشته باشد و مربعی شکل باشد.

  1. زنجیره 3، برای شروع دور بعدی

شما می توانید مربع مادربزرگتان را تا اندازه ای که می خواهید بزرگتر کنید. اینجا یاد می گیرید که چگونه شروع به گسترش دادن آن کنید. همیشه با زنجیره 3 آغاز می شود. همانند دور اول، به عنوان اولین بافت دوگانه از ابتدایی ترین خوشه به کار می رود. بنابراین برای شروع این دور، زنجیر 3 را بزنید.

  1. دو مرتبه بافت دوگانه

اکنون زمان تمام کردن این خوشه است، این به این معناست که شما باید دو گره دوگاه درست بعد از اینکه آن را درست کردید، بزنید. بنابراین زنجیردوزی داخل فضای زنجیره ای؛ شما در گوشه های بازی که بلافاصله در زیر آن زنجیره 3 را آغاز کرده اید، کار خواهید کرد، بلافاصله دوخت دوگانه قلاب را به سمت چپ دوخت (گره) قرار دهید (اگر راست دست هستید) در واقع همان نقطه ای که زنجیر 3 هست. اکنون شما یک خوشه شامل سه بافت دوگانه در گوشه اول خواهید داشت، اگر چه اولین بافت آن کمی متفاوت خواهد بود چون مانند زنجیره 3 بافته شده است.

  1. قلاب دوزی گوشه بعدی

اکنون نوبت بافتن گوشه بعدی از مربع کلاسیک می باشد. ابتدا نیاز به زنجیر 2 دارید، زیرا بنا به آن چه که شما قبلا آموخته اید، همیشه زنجیر 2 را بعد از خوشه می زنید. شما تنها باید یک خوشه ببافید بنابراین یک زنجیر 2 بزنید.

اکنون شما می خواهید که در فضای زنجیر 2 گوشه بعدی کار کنید. در این فضا شما 3 بافت دوگانه، زنجیر 2، 3 بافت دوگانه خواهید داشت. بنابراین سه جفت بافت گره اید ببافید، زنجیر 2 در میان آنها و سپس سه بافت دوگانه دیگر، تمامی اینها در همان نقطه از گوشه هستند. همیشه این گونه هر گوشه ای از مربع مادربزرگ را از این نقطه به سمت بیرون می بافید، به استثنای گوشه آغازین، که در یک لحظه به آن خواهیم رسید.

  1. برای گوشه بعدی تکرار کنید

بنابراین شما باید که گام 14 را برای گوشه بعدی تکرار کنید و اکنون شما گوشه آغازین و دو گوشه کامل شده خواهید داشت.

  1. دوباره تکرار کنید

گام 14 را دوباره تکرار کنید. بنابراین اکنون شما باید گوشه آغازین و سه گوشه تکمیل شده داشته باشید. این بدان معنی است که شما فقط باید گوشه شروع را کامل کنید، که همان طور که اکنون می توانید ببینید، گوشه ای است که در آن به پایان می رسد.

به خاطر داشته باشید که این گام را با زنجیر 2 به پایان ببرید به این خاطر که شما همیشه بعد از هر خوشه، زنجیر 2 دارید، درست است؟

  1. خوشه سوم قلاب بافی

اگر شما لحظه ای مکث کرده و درمورد آن فکر کنید، آنچه که شما در هر گوشه انجام داده اید سه بافت دوگانه، زنجیر 2 و سه بافت دوگانه می باشد. آنچه که شما در گوشه آغازین انجام دادید، اگر بافتن سه گره متناوب بود، نیمه اول آن قبلا انجام شده بود. کاری که شما برای تمام کردن مربع کلاسیک نیاز به انجام آن دارید اضافه کردن زنجیر 2 و خوشه های دیگر شامل بافت دوگانه می باشد.

بنابراین در این گام، بافتن سه جفت بافت گره ای در همان نقطه ای است که اولین مجموعه خوشه ها در آن است. سپس زنجیر2 را بزنید به این دلیل که همیشه بعد از خوشه شامل بافت دوگانه، زنجیر2 دارید.

  1. گره زدن برای بستن کار

اکنون برای تمام کردن مربع کلاسیک گره زده و گوشه آخر را تکمیل کنید (که همچنین زمانی که شما در حال دور زدن هستید، به عنوان گوشه اول نیز محسوب می شود). روی گره اولین زنجیر3، که اولین بافت دوگانه خوشه نیز هست، گره بزنید. شما اکنون باید دومین دور از مربع کلاسیک را کامل کرده باشید.

  1. دور جدیدی شروع کنید

شما هر زمان که بخواهید دور جدیدی را آغاز کنید، باید از همان روش استفاده کنید. بنابراین تنها گام 12 تا 13 را تکرار کنید.

  1. روی لبه های مربع مادربزرگ قلاب بافی کنید

شما توجه خواهید کرد که وقتی مربع کلاسیک بزرگتر می شود، تنها گوشه وجود ندارد. لبه نیز وجود دارد.

به خاطر می آورید که چگونه سه بافت دوگانه، زنجیر2 و سه بافت دوگانه در هر گوشه بافتید؟ بسیارخب، شما تنها باید بخش اول آن را بر روی هر لبه انجام دهید. بنابراین شما باید سه بافت دوگانه بر روی لبه ببافید. و البته زنجیر 2، به این خاطر که شما همیشه بعد از خوشه هایتان زنجیر دو را می بافید.

بنابراین، فرض کنید که راست دست هستید، یک فضای باز در جای زنجیر2 ردیف قبلی، در امتداد لبه و خلاف جهت عقربه های ساعت از گوشه آغازین، خواهید دید. این همان جایی است که باید سه بافت دوگانه در این گام ببافید.

  1. گوشه بعدی

در خلاف جهت عقربه های ساعت ادامه دهید (یا اگر چپ دست هستید،؛ در جهت عقربه های ساعت)، متوجه خواهید شد که در ادامه گوشه ای هست که سه بافت دوگانه، زنجیر2، سه بافت دوگانه در گوشه ها قرار می دهد.

  1. به بافتن مربع کلاسیک ادامه دهید

اکنون شما هر چیزی را که لازم است در مورد بافتن مربع کلاسیک بدانید، دریافته اید. به کار کردن بر روی گوشه ها (سه بافت دوگانه، زنجیر2، سه بافت دوگانه) و لبه (سه بافت دوگانه) در تمام دورها ادامه دهید. زمانی که به گوشه آخر که همچنین گوشه اول نیز بود، رسیدید، گام 17 تا 18 را برای تکمیل کردن آن دور تکرار کنید. به هر میزان که مربع شما بزرگتر شود بافت بیشتری در طول هر لبه، قبل از رسیدن به هر گوشه، وجود خواهد داشت اما شما اکنون می دانید که چگونه آن ها را ببافید و مربع را به هر میزان که اکنون نیاز دارید بزرگتر کنید!

  1. درباره گره مربع کلاسیک بیشتر بدانید

دستورالعمل ها در این آموزش خاص قلاب بافی برای بافتن مربع کلاسیک در یک رنگ هست. اما هنگامی که شما می دانید چطور این کار را انجام دهید، می توانید رنگ آن را در هر دور تغییر دهید.

و اینجا موارد دیگری است که شما می توانید در مورد مربع مادربزرگ یاد بگیرید:

  • نکته گره مربع کلاسیک: به جای حلقه 2 با یک حلقه تنها آن را ببندید.
  • تغییرات کوچک دیگری بر روی مربع کلاسیک اعمال کنید که تاثیر بزرگی روی آن داشته باشد.
  • یک لبه قلاب بافی به مربع کلاسیک کلاسیک اضافه کنید.
  • طرح قلاب بافی از مربع کلاسیک بسازید، مانند یک پتوی مربع کلاسیک. به منظور این کار، شما نیاز به یاد گرفتن شیوه اتصال مربع های کلاسیک به یکدیگر را نیز دارید.
  • الگوهای دیگر مربع های قلاب بافی را آموزش ببینید.
  • چگونگی بافتن شکل های دیگر قلاب بافی شامل مستطیل قلاب بافی، مثلث قلاب بافی و دایره قلاب بافی را یاد بگیرید.

منبع: thespruce

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا