آموزش کلاه و شال گردن بافتنی

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت کلاه و شال گردن بافتنی پسرانه را با دومیل برایتان آموزش دهیم.

این کلاه و شال گردن برای پسران 10-12 سال می باشد.

با همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. آموزش کم کردن دانه بافت دو میل
  5. آموزش ساده بافی با دو میل
  6. آموزش بافت رکن یا ابری
  7. آموزش کشباف دوبل با دو میل

 

مرحله اول:

شال:36 دانه سرانداخته،10 رج 2 زیر،2 رو کشبافت بافته، بعد چنین مدل می بافیم:7 رکن ،از دانه ی بعدی 8 دانه درآورده وآن 8 دانه را ساده می بافیم. بدین ترتیب تکرار کرده و رج را به پایان می رسانیم. 8 رج به بافت ادامه داده و در رج بعدی، دانه های 8 زیر را یکی می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

بعد،2 رج رکن بافته و باز هم مدل را اجرا کرده و این دفعه مدل را چپ و راست می کنیم. جمعاً 3 بار مدل را تکرار کرده و قد بافت به 16 سانتی متر که رسید،108 سانتی متر 2 رو 2 زیر کشبافت می بافیم. بعد از آن، 3 بار دیگر مدل را تکرار می کنیم. قد بافت به 124 سانتی متر که رسید، 10 رج 2 رو،2زیر کشبافت بافته و کور می کنیم.

مرحله دوم:

کلاه:86 دانه سرانداخته، 10 رج 2 رو،2 زیر کشبافت می بافیم. 15 سانتی متر مانند مدل شال به بافت ادامه داده، بعد از آن، بافت رکن را شروع کرده و در رجهای برگشت دانه ها را 2 تا یکی می کنیم تا دانه ها 43 دانه شود.از داخل 43 دانه نخ رد کرده وجمع می کنیم.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا