آموزش کریر نوزاد با کاموا تریکو

 

سلام دوستان هنرمندم laughing

به این آموزش از آموزش های تریکو بافی خوش آمدید. در این آموزش قصد داریم یکی دیگر از بافت های جذاب تریکو بافی؛ آموزش بافت کریر نوزاد با کاموا تریکو رو باهم یاد بگیریم. طبق روال همه ای آموزش هامون اول لازم هست که مواد و ابزار رو تهیه کنیم .

برای یادگیری آموزش کریر نوزاد با کاموا تریکو حاضرید؟؟ پس بریم برای شروع آموزشcool

مواد و ابزار مورد نیاز برای بافت کریر نوزاد با کاموا تریکو:

کاموا تریکو 

میله قلاب بافی

.

ما در این آموزش بافت یک کریر کوچک با کاموا تریکو را آموزش می دهیم . چنان چه تمایل دارید کریر بزرگ تری داشته باشید . در هر مرحله همان الگو را ادامه دهید و به تعداد ردیف ها اضافه کنید.

مراحل آموزش:

مرحله اول :

مرحله اول آموزش بافت کریر با کاموا تریکو بافت کف کریر ما ست . به این منظور باید تعدادی زنجیر بزنیم ( مانند ویدئو ) ما در این اموزش تعداد 10 زنجیر می زنیم. ( برای ساخت کریر بزرگ تا با 25 زنجیر شروع می کنیم )

ردیف اول : بعد از زدن زنجیر ها شروع به بافت پایه کوتاه می کنیم و روی هر زنجیر یک پایه می زنیم و زنجیر آخر را سه پایه می زنیم و مجددا از سمت دیگر شروع به زدن یک پایه می کنیم و وقتی به انتها رسیدم در سوراخ آخر 3 پایه می زنیم و ردیف را تمام می کنیم.

1-1-1-1-1-1-1-1-1-3-1-1-1-1-1-1-1-1-1-3

ردیف دوم : حالا در ردیف دوم ما 24  سوراخ داریم . روی تمام پایه های ردیف قبل نها یک پایه می زنیم و روی پایه د11 ، 12 ، 13 هر کدام دو پایه می زنیم. حالا نوبت ردیف مقابل است. در ردیف مقابل هم به این صورت عمل می کنیم.

1-1-1-1-1-1-1-1-1-2-2-2-1-1-1-1-1-1-1-1-1-2-2-2

ردیف سوم : حالا ما در این ردیف 30 سوراخ داریم .

1-1-1-1-1-1-1-1-1-2-1-2-1-2-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-2-1-2-1-2-1

ردیف چهارم : حالا ما در این ردیف 36 سوراخ داریم .

1-1-1-1-1-1-1-1-1-2-1-1-2-1-1-2-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-2-1-1-2-1-1-2-1-1

.
.
مرحله دوم:

برای بافت بدنه کریر نوزاد ابتدا روی لبه دور تا دور را زنجیر می زنیم .

ردیف اول را روی هر زنجیر پایه می زنیم دقت کنید بافت هر پایه از زیر زنجیر ها باشد.

برای ردیف های بعدی  شروع به پایه زدن از داخل هر پایه هر شکل 7 مانند می کنیم و 3 ردیف بعدی را هم به همین منوال می بافیم

.
.
مرحله سوم:

حالا نوبت بافت دسته های سبد تریکو ماست. به این منظور یک پایه از درون پایه پایین می زنیم و سپس 6 زنجیر برای دسته می زنیم و و 3 سوراخ را رد  می کنیم و در پایه چهارم  و از بین دوپایه ، پایه می زنیم. به همین الگوی بافت ادامه می دهیم و در ردیف مقابل همین الگو را تکرار می کنیم و مجددا به نقطه شروع می رسیم.

.
.
مرحله چهارم:

حالا نوبت بافت سر کریر نوزاد ماست .برای این کار از دو نوع بافت استفاده می کنیم

ردیف اول : بافت این قسمت هم از بین هر دوپایه و از درون هر شک 7 مانند است به بافت خود ادامه می دهیم و وقتی به ابتدای دسته مقابل رسیدیم بافت را کور می کنیم

ردیف دوم را هم مانند ردیف اول می بافیم

.
.
مرحله پنجم:

ردیف سوم : در اینجا باید از بافتی استفاده کنیم که سر کریر ما بسته شود. به این منظور  بافت اول را از درون پایه در ردیف پایین می زنیم وسپس مانند ویدئو دو بافت بعدی را یکی می کنیم و مجددا دو بافت بعدی را هر کدام یک پایه می زنیم به این الگو ادامه می دهیم تا به سر دیگر برسیم و بافت را کور می کنیم.

ردیف چهارم : طبق معمول یک زنجیر بیرون می کشیم و دوپایه بعدی را یکی می کنیم و دوپایه بعدی را هر کدام یک پایه از درون پایه زیرین و شکل هفتی می زنیم و به این الگو ادامه می دهیم و سر بافت را کور می کنیم.

ردیف پنجم : طبق معمول یک پایه بیرون می کشیم و پایه بعدی را از بین پایه ردیف پایین می زنیم و دوپایه بعدی را یکی می کنیم و دو تا تک پایه می زنیم و ادامه می دهیم.

ردیف ششم : سر بافت را جمع می کنیم از درون همه پایه ها که اینجا 8 عدد است نخ بیرون می کشیم و در آخر با یک زنجیر جمع می کنیم

.
.
مرحله ششم:

در مرحله آخر دور تا دور کریر رامی بافیم تا شکیل تر به نظر برسد به این منظور بافتن را از اول یکی از دسته ها شروع می کنیم  بافت را مانند ویدئو انجام می دهیم .

.

امیدوارم از آموزش بافت کریر با کاموا تریکو لذت برده باشید و مطمئنا هیچ الزامی برای بافت کریر با کاموا تریکو  با همین رنگ نیست و شما می تونید از رنگ های متنوع کاموای تریکو استفاده کنید .

همچنین برای شرکت در کلاس آموزشی فوق العاده ی بافت سبد تریکو  ، به آموزش تریکو بافی در سایت هنری بروید و کار با کاموا ی تریکو رو به صورت کامل و جامع یاد بگیرید. laughing

لطفا سوالات و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.smile

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا