آموزش ژاکت زنانه 2

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت ژاکت بافتنی زنانه شماره 2 را خدمتتان آموشز دهیم.

سایز این ژاکت زنانه 38-36 می باشد.

 

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  3. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  4. آموزش بافت یا رکن
  5. آموزش ساده بافی با دو میل

 

مرحله اول:

با نخ بورجوم اسپورت 30 دانه سر می اندازیم. 1 رج رکن با نخ اسپورت، 1 رج رکن با نخ مشکلی بافته، با همین رنگبندی 4 رج رکن می بافیم. بعد، برای حلقه آستین 1+1+1 دانه اضافه می کنیم. برای یقه از یک طرف 6+3+1+1+1+1+1 اضافه می کنیم. 10 رج رکن بافته، از سمتی که برای آستین اضافه کرده بودیم، 26 دانه کور می کنیم. بعد به ترتیب 1+11+11 دانه کور می کنیم. 5 رج رکن بافته و دانه ها را کور می کنیم.

مرحله دوم:

تکه بالایی پشت: با نخ اسپورت 15 دانه سر انداخته، با همان رنگبندی ادامه داده و 5 رج رکن بافته، برای حلقه آستین 1+1+1 دانه اضافه می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

 

26 دانه دیگر اضافه کرده، 10 رج رکن می بافیم. برای گودی یقه پشت 3 دانه کور کرده، 17 رج رکن بافته، 3 دانه اضافه کرده، 10 رج رکن بافته، 26 دانه کور کرده، بعد 1+1+1 دانه کور کرده، 5 رج رکن بافته و دانه ها را کور می کنیم.

مرحله سوم:

قسمت پایین تنه جلوها و پشت: جلوها و پشت را با هم می بافیم. با نخ بورجوم کلاسیک 45 دانه سر انداخته، 4 رح رکن می بافیم. با نخ اسپورت ادامه داده و با ساده بافی 10 دانه بافته بر می گردیم. 20 دانه بافته بر می گردیم. 30 دانه بافته بر می گردیم. با 45 دانه هم رج را به پایان می رسانیم. با نخ مشکلی ادامه داده، 4 رج رکن می بافیم. به همین ترتیب ادامه می دهیم تا اینکه 18 قسمت ساده بافی با نخ اسپورت و 19 قسمت رکن با نخ مشکی به دست آوریم. بعد از آن، دانه ها را کور کرده و به قسمت بالای جلوها و پشت می دوزیم.

مرحله چهارم:

لبه کار: از جلوها و پشت با نخ مشکلی دانه در آورده، 3 رج می بافیم.

مرحله پنجم:

آستین: با نخ مشکی 36 دانه سر انداخته، 3 رج رکن می بافیم. با نخ اسپورت 1 رج، با نخ مشکلی 1 رج رکن می بافیم. در هر 60 رج رنگبندی، از هر دو طرف 1 دانه اضافه می کنیم. قد بافت به 30 سانتیمتر که رسید، برای حلقه آستین 3+2+1 دانه کور می کنیم. در هر 60 رج رنگبندی، از هر دو طرف 1 دانه کور می کنیم. 8 دانه که باقی ماند دانه ها را کور می کنیم.

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا