آموزش پیراهن و ژاکت نوزاد بافتنی

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت پیراهن و ژاکت نوزاد را خدمتتان آموزش دهیم.

این  پیراهن و ژاکت نوزاد بافتنی با دو میل بافته شده.

همچنین این ست به همراه کلاه، کفش و جوراب نوزاد میباشد.

لازم به ذکر است که این ست بافتنی مناسب برای نوزادان 3 الی 9 ماهه می باشد.

 

با ما همراه باشید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش ساده بافی با دو میل
  2. آموزش بافت پیچ با دو میل
  3. آموزش بافت رکن یا ابری
  4. آموزش بافت کشباف دوبل با دو میل
  5. آموزش کشباف دوبل با دو میل

 

مرحله اول:

پیرآهن/جلو:با نخ صورتی 100 دانه سر انداخته و4بار بدین ترتیب می بافیم:5سانتی متر ساده،1رج رو بافته ودر رج روبافی از هر 5دانه 1 دانه را به صورت2تا یکی کور می کنیم.پس از 3بار تکرار،2سانتی متر ساده بافته  واز این به بعد مانند نقشه می بافیم.

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

قد بافت به 28 سانتی متر که رسید ،  برای یقه از وسط15 دانه کور کرده و در رجهای بعدی از هر دوطرف 15 دانه 1+2+2+2 دانه کور می کنیم. قد بافت به 32سانتی متر که رسید دانه های باقی مانده را یکباره کور می کنیم.

 

 

 

 

مرحله دوم:

پشت:100دانه سرانداخته وقسمت دامن را مانند جلو می بافیم.از این به بعد مانند نقشه بافته، قد بافت که به 20سانتی متر که رسید،برای چاک پشت دانه ها را از وسط نصف کرده و از این به بعد دوتکه می بافیم.هر تکه را 9سانتی متر بافته،برای گودی یقه ی پشت، از هر دو کنار چاک4+4+7 دانه کور کرده وقد بافت به 32 سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را یکباره کور می کنیم.

مرحله سوم:

چین:از رجهای روبافی قسمت دامن دانه در آورده وبا10 دانه در میان طبق نقشه ی بافت چین،چین درست می کنیم. پس از اتمام نقشه(6سانتی متر)دانه هارا کور می کنیم.

مرحله چهارم:

.ژاکت:با نخ سفید165 دانه سر انداخته و2بار بدین ترتیب می بافیم. 5سانتی متر ساده،1رج رکن بافته ودر رج رکنهر 10 دانه یک بار 1دانه را به صورت2تا یکی کور می کنیم. پس از2بار تکرار،چنین ادامه می دهیم:از هر دوطرف 6دانه را برای سجاف جلو رکن بافته و بقیه دانه ها را مانند نقشه می بافیم.(روی سجاف سمت راست3عدد جا دکمه درست می کنیم.) قد بافت به 16سانتی متر که رسید،برای حلقه ی آستین دانه ها را بصورت33+55+33 تقسیم کرده وجداگانه می بافیم.ازسمت پهلوی دانه های جلو برای حلقه ی آستین1+2+3دانه کور کرده،قد بافت به23 سانتی متر که رسید، برای یقه ازسمت وسط جلو2+2+2+2+6دانه کور کرده وقد بافت به 31سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را یکباره کور می کنیم.دانه هایپشت را نیز بدون یقه بافته وقد بافت به 31سانتی متر که رسید، یکباره کور میکنیم. چین:از رجهای رکن قسمت دامن دانه در آورده ومانند پیرآهن چین درست می کنیم.

مرحله پنجم:

یقه: سرشانه هارا به هم دوخته،از دور یقه70 دانه در آورده ورکن می بافیم. از هر دوطرف هر2رج یک بار 1دانه کور کرده،6سانتی متر می بافیم.

مرحله ششم:

آستین:80 دانه سر انداخته،5سانتی متر ساده،1 رج رکن بافته ودر رج رکن هر 10 دانه یک بار 1دانه را به صورت2تا یکی کور می کنیم. از این به بعد5سانتی متر مانند نقشه بافته،قد بافت به 10سانتی متر که رسید، برای حلقه ی آستین از هر دوطرف 4دانه کور کرده و در هر رج رفت از هر دو طرف به کور کردن 2دانه ادامه می دهیم تا اینکه 20 دانه باقی بماند.20 دانه را یکباره کور می کنیم.
 

 

 

 

مرحله هفتم:

کلاه:145 دانه سر انداخته،5سانتی متر ساده،1رج رکن بافته و در رج رکن هر 4دانه یک بار 1دانه را به صورت2تا یکی کور می کنیم و12 دانه ی وسط را 3تا یکی می کنیم. از این به بعد9سانتی متر مانند نقشه بافته، برای درست کردن قسمت پایین کلاه دانه ها را بصورت 25+3025 تقسیم می کنیم. بافت 30 دانه ی وسط را ادامه داده،25 دانه ی هر دو طرف را در هر رج 1دانه کور کرده و به اتمام می رسانیم. بعد،از هر دو کنار30 دانه یپشت گردن،25 دانه در آورده،4سانتی متر2زیر، 2 رو کشبافت بافته و کور می کنیم.

مرحله هشتم:

. چین: از رج رکن جلو دانه در آورده و طبق نقشه ی بافت چین،7سانتی مترچین درست کرده و کور می کنیم.

 

مرحله نهم:

نقشه بافت

مرحله دهم:

کفش:با نخ صورتی51 دانه سر انداخته، 1رج رکن بافته و در رج بعدی به این ترتیب؛25 رکن،1ژته،25 رکن می بافیم. در رجهای رفت بعدی از جاهایی که دانه اضافه کرده بودیم 6 دفعه 1 دانه اضافه می کنیم.بعد، 3رج ساده بافته، 1رج بصورت 2تا یکی، ژته؛ 3 رج ساده و 10 رج بصورت 20 رکن،25 زیر،20 رکن می بافیم. بعد از آن،25 دانه ی زیر را بصورت 3تا یکی کور کردن به 5 دانه می رسانیم.سپس،3 رج دانه های رکن را رکن و دانه های زیر را زیر می بافیم.بعد، 5دانه ی زیر را کور کرده،20 دانه های رکن را 3 رج ساده،1 رج بصورت 2تا یکی،1 ژوته و در آخر 3 رج ساده بافته و کور می کنیم.

 

مرحله یازدهم:

جوراب:5 دانه سر انداخته، رکن بافته و دانه ها را چنین مرتب می کنیم:1رکن،1ژته،1رکن،1ژته،1رکن،1ژته،1رکن… در رج برگشت ژته ها را رو بافته و8 بار این کار را تکرار می کنیم. بعد از آن، دانه ها را چنین مرتب می کنیم:10 رکن،18 دانه مانند نقشه،10 رکن…7رج به این ترتیب بافته، در رج بعدی، در شروع 1 رکن، 1 ژته و در پایان 1 ژته، 1 رکن می بافیم. در هر دوطرف به اضافه کردن ادامه می دهیم تا اینکه به 8 دانه رکن برسد. ازاین به بعد روی دانه های رکن را 2سانتی متر ساده بافته، نقشه را نیز ادامه می دهیم. بعد،4سانتی متر 2 زیر،2 رو کشبافت بافته و کور می کنیم.

 

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا