آموزش مانتو بافت جیب دار

با سلام امروز می خواهیم نحوه بافت  مانتو بافتنی جیب دار  را به شما آموزش دهیم.

با ما همراه باشید.

این مانتو در سایز 38-40 می باشد.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش بافت کشباف سلانیک
  2. آموزش بافت کشباف ساده با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  5. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی

 

مرحله اول:

جلو:

 با نخ طوسی سوپرلانا کلاسیک 48 دانه سرانداخته با مدل سلانیک ادامه داده هر 10 رج یک بار از یک طرف 6 دفعه 1 دانه کور می کنیم.قد بافت به 20 سانتی متر که رسید دانه ها را در میل نگه داشته با نخ گل جنگلی 48 دانه سرانداخته در طول 20 سانتی متر 6 رج یک بار 1 دانه در کنار کار کور می کنیم.قد بافت به 16 سانتی متر که رسید دانه ها را 2 قسمت می کنیم.قسمت 11 سانتی متری بافت را 1 رو 1زیر بافته و درب جیب درست می کنیم.4 سانتی متر دیگر بافته  دانه ها ی قسمت 11 سانتی متر را کور کرده در این میان دانه های هر دو طرف را روی دانه هایی که با نخ طوسی بافته بودیم گذاشته دانه ها را یکی  کرده و با هم می گیریم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

20 سانتی متر دیگر بدون اضافه یا کور کردن می بافیم.10 سانتی متر مانده به حلقه آستین هر 6 رج یک بار 3دفعه 1 دانه اضافه می کنیم.قد بافت به 55 سانتی متر که رسید برای حلقه آستین 3 دانه کور می کنیم.در طول 22 سانتی متر در رج های رفت،در یک طرف 1 دانه کور می کنیم.قد بافت به 65 سانتی متر که رسید.برای یقه از سمت دیگر هر 3 رج یک بار 1 دانه کور می کنیم. از سمت حلقه آستین به کور کردن ادامه می دهیم تا اینکه 1 دانه باقی بماند.

مرحله دوم:

پشت

 با نخ گل جنگلی سوپرلانا کلاسیک 90 دانه سر انداخته 20 سانتی متر ساده می بافیم.با نخ طوسی 10 سانتی متر مانده به حلقه آستین از هر دو طرف هر 6 رج یک بار 3 دفعه1 دانه را کور می کنیم.در رج های رفت بعدی از هر دو طرف 1 دانه کور می کنیم.12 سانتی متر که باقی ماند.دانه ها را کور می کنیم.
 

مرحله سوم:

آستین:

با نخ گل جنگلی 47 دانه سرانداخته 20 سانتی متر می بافیم.در طول بافت از هر دو طرف هر 5 رج یکبار 1 دانه اضافه می کنیم.20 سانتی متر بعد با نخ طوسی به بافت ادامه می دهیم.قد بافت به 50 سانتی متر که رسید.برای حلقه آستین از هر دو طرف 3 دانه کور می کنیم.رج های رفت بعدی در دو طرف 1 دانه کور می کنیم.11 دانه که باقی ماند دانه ها را کور می کنیم.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا