آموزش شال،کلاه،شنل دخترانه بافتنی

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت شال، کلاه، شنل دخترانه با دومیل را خدمت شما آموزش دهم.

این آموزش برای سایز 36-38 میباشد.

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش بافت از رو با دو میل
  2. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  3. آموزش ساده بافی با دو میل
  4. آموزش بافت رکن یا ابری
  5. آموزش بافت کشباف دوبل با دو میل

 

 

مرحله اول: جلوی شنل

با نخ عسلی ۱۲۸ دانه سر انداخته و ۱ رج رکن می بافیم. پس از آن به این ترتیب ۲۸ رو ، ۱۴ زیر ، ۱۵ رو، ۱۴ زیر ، ۱۵ رو ، ۱۴ زیر ، ۳۸  رو رج را به پایان می رسانیم . رج را برگشته و از این به بعد به این ترتیب می بافیم. ۸۶ دانه را بافته ، در رج برگشت فقط ۴۴ دانه را بافته و باز هم بر می گردیم. این بار ، به ۴۴ دانه ، ۳ دانه از دانه های نگه داشته شده اضافه می کنیم.

 

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

 

( یعنی ۴۷ دانه می بافیم) از این به بعد در هر رج رفت و برگشت ، اول ۲ بار ۳ دانه ، ۵ بار ۲ دانه و بعد ، ۱ دانه ۱دانه می بافیم  تا همه دانه ها بافته شود. پس از آن ، ۴ رج ساده بافته و ۴ دفعه هر دو رج ۱ بار ۳ دانه از هر دو طرف را کور کرده و در این میان دانه های ساده بافی وسطی را در بیستمین رج پیچ می دهیم. دانه های ساده بافی هر دو طرف را نیز در رج پنجاهم ۱ بار و بعد ، هر ۲۰ رج یک بار ۲ دفعه دیگر نیز پیچ می دهیم. پس از آن ، ۲۰ رج دیگر بافته و بعد ، بافت دو تکه ادامه می دهیم. برای سجاف یقه ، ۴ دانه اول را رکن و بقیه دانه ها را نیز سر جای خود ۱۵ سانتی متر دیگر بافته ، برای گودی یقه اول ۱۰ دانه در هر رج رفت ۱۳ بار ۱ دانه و سپس دانه های باقی مانده را کور می کنیم. سمت دیگر را نیز به همین ترتیب قرینه می بافیم.

پشت شنل

 با این تفاوت که بافت را رو بافی انجام می دهیم، مانند جلو می بافیم. از لبه کار دانه در آورده ، ۶ سانتی متر ۱ زیر، ۱ رو کشبافت بافته  و دانه ها را کور می کنیم.

 
 
 
 

مرحله دوم:الگوی شنل

 

 

 

 

مرحله سوم:

کلاه شنل :

سر شانه ها را به هم دوخته و از یک طرف یقه جلو تا نصف پشت گردن ۴۲ دانه در آورده ، از سمت سجاف یقه ۴ دانه را رکن و بقیه دانه ها را ساده بافته و سپس ۱۰ رج ساده می بافیم. در سمت دیگر بافت. آخر رج ۳ بار ۱ دانه اضافه می کنیم. ۱۰ سانتی متر دیگر بدون اضافه کردن بافت ادامه داده ، پس از آن ، در اول رجهای برگشت ۱ دانه ۱دانه کور می کنیم. تا ۳۰ دانه باقی بماند. ۳۰ دانه را یکباره کور می کنیم. سمت دیگر را نیز به همین ترتیب قرینه می بافیم.

 
 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

 

 

مرحله چهارم: 

 

 

 

 

مرحله پنجم:

شال : ۳۹ دانه سر انداخته ، با توجه به نقشه ۱۶ سانتی متر بافته و بعد از آن ، دانه های ۳ زیر را یکی کرده و با ۲ رو ، ۱ زیر ۹۸ سانتی متر بافته ، سپس تعداد دانه ها را به ۳۱ دانه کاهش داده ، ۱۶ سانتی متر دیگر نقشه را بافته و دانه ها را کور می کنیم.

 
 
 
 

مرحله ششم:

کلاه : ۶۵ دانه سر اندخته ، ۵ سانتی ۱ رو ، ۱ زیر کشبافت می بافیم. پس از آن ، مانند نقشه به بافت ادامه داده و اولین رج از یک دانه ۳ دانه زیر در می آوریم تا تعداد دانه ها به ۹۵ دانه برسد، ۱۸ سانتی متر بافته و بعد همه دانه های ۳ زیر را یکی کرده ، ۵ رج دیگر به بافت ادامه داده ، پس از ان بصورت ۱ دانه زیر ، ۳ تا یکی می بافیم. ۵ رج دیگر به بافت ادامه داده ، در آخر همه دانه را ۳ تایکی ۳ تا یکی کرده و از داخل دانه های باقی مانده نخ رد کرده و جمع می کنیم.

 
 
 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

 

 
 
 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا