آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه

با سلام امروز با آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه همراه شما هستیم. این روزها که هوا رو به سردی میرود مامان های عزیزی که به تازگی فرزندشون به دنیا اومده یا هنوز منتظر به دنیا اومدنش هستند با این آموزش به وجد میان، پس حتما این آموزش رو براشون بفرستید :-D این ست شامل  پتو،کلاه، جلیقه و پاپوش با دومیل است و برای نوزادان 3 تا 9 ماهه مناسب است.با ما همراه باشید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن ندارید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیازهای مربوط به آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه بهره ببرید:

  1. آموزش بافت از زیر با دو میل
  2. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  3. آموزش ساده بافی با دو میل

آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه چند مرحله دارد و در هر مرحله قسمتی از ست نوزادی آموزش داده میشود. قبل از شروع آموزش، می توانید خرید کاموای خود را به صورت اینترنتی از هنری انجام دهید

مرحله اول:

پتو:

با نخ صورتی ۱۸۷ دانه سر انداخته ، مانند نقشه ۸۰ سانتی متر بافته و کور می کنیم.

حاشیه کنار پتو :

از یک کنار دانه در آورده،برای گوشه های پتو از هر دو طرف یک دانه اضافه کرده و ۶ سانتی متر به صورت ۴ زیر ، ۴ رو بافته و کور می کنیم. کناره های دیگر را نیز به همین ترتیب بافته و گوشه ها را می دوزیم.

مرحله دوم:

ژاکت : از یقه شروع به بافت کرده، ۵۵ دانه سر انداخته و سه رج ساده می بافیم. در رج بعدی به صورت دوتایکی ، یک ژته بافته و بعد از آن سه رج دیگر ساده می بافیم. از رج دوتایکی ، یک ژته برای یقه به سمت داخل تا کرده و می دوزیم و از این به بعد رکن می بافیم. در این میان هر شش رج یکبار ۴ دانه در میان یک دانه اضافه می کنیم تا به ۲۲۰ دانه برسد.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

قیمت کاموا بافتنیخرید قلاب بافتنی

تعداد دانه ها به ۲۲۰ دانه که رسید به صورت ۳۵+۴۰+۷۰+۴۰+۳۵ بافت را تقسیم کرده و به این ترتیب به بافت ادامه می دهیم: ۴۰ دانه های آستین را ۱۷ سانتی متر مانند نقشه بافته و بعد ، لبه آستین را مانند یقه ولی با ۵ رج ساده می بافیم. دانه های پشت و جلو را نیز ۱۷ سانتی متر مانند نقشه بافته و بعد ، لبه پایین را مانند لبه آستین می بافیم.

مرحله سوم:

جلیقه : مانند ژاکت می بافیم ولی دانه های آستین را نبافته کور می کنیم.

مرحله چهارم:

کلاه: ۷۰ دانه سر انداخته و سه رج ساده می بافیم. در رج بعدی به صورت دوتایکی ، یک ژته بافته و بعد از آن ، سه رج دیگر ساده می بافیم. از رج دوتایکی ، یک ژته برای یقه به سمت داخل تا کرده و می دوزیم. و از این به بعد ۱۸ سانتی متر مانند نقشه می بافیم. بعد از آن ، سه رج ساده، یک رج دوتایی ، یک ژته ، سه رج ساده بافته و سپس ۲۲ دانه وسط را بین خود رکن می بافیم. از دانه های هر دو طرف ۲۲ دانه، هر رج یک دانه کور می کنیم. تا تعداد دانه های هر دو طرف به صفر برسد. ۲۲ دانه را روی میل نگه می داریم. بندونک کلاه: روی یک میل دیگر ۳۰ دانه سر انداخته ، از قسمت پایین کلاه دانه در آورده، ۲۲ دانه را روی میل گرفته ، باز هم از سمت دیگر پایین کلاه دانه درآورده، سی دانه دیگر سر انداخته و همه دانه ها را دو رج رکن بافته و کور میکنیم.

مرحله پنجم:

کفش: ۴۵ دانه سر انداخته ۴ رج رکن بافته و در این میان در هر دو طرف ۱ دانه و در وسط دو دانه اضافه می کنیم. تعداد دانه ها که به ۵۷ دانه رسید ، بعد از آن دو رج ساده، یک رج دوتایکی، یک ژته (پس از اتمام از این رج به سمت داخل تا کرده و می دوزیم) دو رج ساده می بافیم . بعد از ۴ رج رکن بافته و در رج پنچم به این ترتیب می بافیم: ۲۲ رکن ، ۱۱ زیر ، دوتایکی کرده و برمیگردیم. دانه های ۱۱ زیر را بین خود بافته ، از هر طرف یک دانه کور میکنیم. در رج پنجم، وسط را مانند مدل بافته و پس از ۱۵ رج ساده ، همه دانه ها را باهم می بافیم. بعد، یک رج را به صورت دوتایکی و یک ژته بافته ، ۴ رج رکن بافته و از این به بعد ۳ رج ساده، یک رج دوتایکی، یک ژته، سه رج ساده بافته و کور می کنیم. از رج دوتایکی ، یک ژته به سمت داخل تا کرده و می دوزیم. و به این ترتیب آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه به پایان میرسد.

مرحله ششم: نتیجه نهایی آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه

امیدوارم از آموزش بافت لباس نوزاد دخترانه لذت برده باشید. هنر بافتنی به دقت و تمرین زیاد نیاز دارد اگر علاقه دارید که که در این هنر حرفه ای شوید حتما باید به آموزش های پایه بافتنی تسلط کامل داشته باشید.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا